BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

:: Dunia Dicipta Dengan Penuh Gembira ::




Wassup everybody.
Ehh, silap. Assalammualaikum semua.
Tajuk kita pada hari ini ialah
Dunia Dicipta Dengan Penuh Gembira
Adakah anda rasa anda dah cukup gembira?
Atau anda sering mengalami kemurungan?

Haha ! Ada nada seperti nak bagi ceramah motivasi tak?
If your answer is yes, you are totally wrong.
HAHAHAHA. *gelak jahat*
Sebenarnya, aku nak share keboringan tahap gaban aku pada hari ini.
Just imagine dari petang semalam lepas habis sekolah aku dok 
terperap dalam bilik sampai la ni tak keluar-keluar. Betol, tak tipu. 
Keluar bilik pon pergi toilet je.

Sambung story balik. Dari pagi tadi aku online, mandi, makan, tidur, study. Study?? ZzzzZzz.
Entah kenapa, tahun ni aku rasa malas gila nak study.
Gila pun tak malas macam aku. Haihhh. Ni mama aku baca ni mampuih den.
Tapi disebabkan Jumaat ni ada test kat tempat tuisyen, aku gagahkan juga diri ini untuk menelaah buku

Baru dua tiga helai muka surat aku baca mata semakin layu dan kuyu. 
Kepala pulak asyik tertoleh-toleh menghadap katil dan bantal. 
'Mereka' seolah-olah memanggil namaku.
Haha. Wa dah lama tak buat ayat metafora macam ni. 
Akhirnya aku tewas kepada panggilan 'mereka'.

Okay, choppp ! Korang mesti tertanya-tanya kan apa kene mengena title dengan entry aku yang merepek ni?
Hah, ni dia baru nak cerita. Sebenarnya, lepas aku bangun dari mimpi yang lena tadi aku pun duk balik kat meja study. Dengan tak basuh muka segala, aku capai balik buku teks tadi.
Tapi memang takde mood nak study. So tak boleh nak paksa ar. 
Kalau paksa pun bukannya masuk. So, aku decide untuk baca komik yang dipinjam dari kawan kuu~

Komik yang bertajuk : Dunia dicipta dengan penuh gembira.


Yaaa, inilah dia. Komik yang berjaya aku khatam tak sampai sejam.
Dia ada 2 series. And aku dah habis baca kedua-duanya.
Siapa pernah baca? Best tak?
Siapa cakap tak best? Ang memang tak normal lar.
Wehh, kalau tak best takkan aku boleh khusyuk baca sampai khatam dua komik ni.
So,aku cuma nak bagitahu yang cerita dia memang best.
Kalau aku pengarah filem, aku buat filem cerita ni.
Walaupun tajuk dia gembira, tapi ada gak part yang sedih sampai menitiskan air mata.
Ecehhhh. *wa memang suka feeling then tacing sorang-sorang*
Siapa yang belum baca? Tunggu apa lagi. Pi beli sekarang.


p/s : Okay dah.Tu je nak cerita. Sorry kalau entry ini membosankan.Aku nak sambung tidur.Ehh, sambung study.Tolong doakan supaya kerajinan aku datang kembali.Haha ! Jumpa lagi.Bye~

0 comments: